Crisis or coexistence? Advertiser’s narratives about the repercussions of public contestation to advertising

Authors

  • Elisa Reinhardt Piedras Universidade Federal do Rio Grande do Sul
  • Enéias Brum PUCRS

DOI:

https://doi.org/10.17058/rzm.v10i1.17073

Abstract

This article aims to analyze the perspectives of professionals involved in tensioning cases in the double articulation between the contestation practices and production practices. Starting from theoretical notions about the articulation between advertising with the macro-social structure and with the producers and receivers practices, we present qualitative empirical data accessed through interviews with professionals who have experienced public contestation to their production practices.

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Author Biographies

  • Elisa Reinhardt Piedras, Universidade Federal do Rio Grande do Sul
    Graduada em Publicidade e Propaganda (UCPel) e em Design Gráfico (UFPel), mestre em Comunicação e Informação (PPGCOM/UFRGS), doutora em Comunicação (PUCRS). Professora e pesquisadora na Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação e no Programa de Pós-Graduação em Comunicação (UFRGS). Coordenadora do Projeto "Rumos da pesquisa em publicidade" e autora dos livros "Fluxo publicitário", "Meios e Audiências I e III", além de artigos em periódicos.
  • Enéias Brum, PUCRS

    Professor na Escola de Comunicação, Artes e Design (FAMECOS/PUCRS). Graduado em Relações Públicas (UFRGS), mestre em Comunicação (PPGCOM/UFRGS) e doutorando em Comunicação Social (PUCRS). Pesquisador dos grupos de pesquisa Inovação nas Práticas Publicitárias (INOVAPP) no PPGCOM/PUCRS e Comunicação e Práticas Culturais no PPGCOM/UFRGS.

Published

2021-07-05

Issue

Section

Artigos

How to Cite

Crisis or coexistence? Advertiser’s narratives about the repercussions of public contestation to advertising. (2021). Rizoma, 9(2). https://doi.org/10.17058/rzm.v10i1.17073