THE INNOVATION PROCESS IN EDUCATION : A CASE STUDY IN AN EDUCATIONAL ORGANIZATION
DOI:
https://doi.org/10.17058/cepe.v0i42.5567Keywords:
Inovação – Educação – Processo de Inovação.Abstract
This article aims to analyze the process of innovation in the field of education , from a Brazilian case . The research , qualitative , was held at Marist Colleges Network , recognized by many innovations already developed. The collection consisted of semi-structured interviews and secondary data . Results are analyzed by categorizing a priori showed an innovation process further unstructured . While investing in the development of a formal process of innovation , the organization faces difficulties to break the paradigms of traditional teaching , highlighting the impact of path dependence . Was identified that external factors impact this innovation process , as motivating or limites.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2015-11-11
Issue
Section
Artigos
License
A submissão de originais para este periódico implica na transferência, pelos autores, dos direitos de publicação impressa e digital. Os direitos autorais para os artigos publicados são do autor, com direitos do periódico sobre a primeira publicação. Os autores somente poderão utilizar os mesmos resultados em outras publicações indicando claramente este periódico como o meio da publicação original. Em virtude de sermos um periódico de acesso aberto, permite-se o uso gratuito dos artigos em aplicações educacionais e científicas desde que citada a fonte conforme a licença CC-BY da Creative Commons.
How to Cite
THE INNOVATION PROCESS IN EDUCATION : A CASE STUDY IN AN EDUCATIONAL ORGANIZATION. (2015). Estudos Do CEPE, 42, 131-149. https://doi.org/10.17058/cepe.v0i42.5567