The effect of technological turbulence on new products success

Authors

  • Mirela Jeffman dos Santos Universidade de Santa Cruz do Sul
  • Marcelo Gattermann Perin Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul.
  • Cláudio Hoffmann Sampaio Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

DOI:

https://doi.org/10.17058/cepe.v0i43.7639

Keywords:

marketing, inovação, estratégia, pesquisa quantitativa,

Abstract

The paper aimed to analyze the influence of consumer (CO), learning (LO) and innovation orientations (IO) on new products development ability (NPDA), as well as its impact on the success of new products (SNP). In addition, its objective was also to analyze the technological turbulence in the relationship between NPDA and SNP. Through a survey done with industrial companies from Brazil, it was found a positive effect of three strategic orientations (consumer, learning and innovation) on new products development ability, as well as innovation orientation was the most influent antecedent on NPDA. Furthermore, the research pointed out technological turbulence moderates the relationship between ability and success of new products.

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Author Biographies

  • Mirela Jeffman dos Santos, Universidade de Santa Cruz do Sul
    Doutora em Administração pela PUCRS. Professora do Programa de Mestrado Profissional em Administração da Universidade de Santa Cruz do Sul - UNISC.
  • Marcelo Gattermann Perin, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul.
    Doutor em Administração pela UFRGS. Professor dos cursos de Mestrado e Doutorado do Programa de Pós-Graduação em Administração da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul.
  • Cláudio Hoffmann Sampaio, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul
    Doutor em Administração pela UFRGS. Professor dos cursos de Mestrado e Doutorado do Programa de Pós-Graduação em Administração da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul.

Published

2016-01-10

Issue

Section

Artigos

How to Cite

The effect of technological turbulence on new products success. (2016). Estudos Do CEPE, 43, 119-135. https://doi.org/10.17058/cepe.v0i43.7639