CConsumption culture and consumers personal values: recalling scientific contributions and a critical assessment
DOI:
https://doi.org/10.17058/cepe.v0i43.6852Keywords:
Comportamento do Consumidor, Cultura do Consumo, Valores PessoaisAbstract
Culture is the personality of a society, formed by meanings, rituals, norms and traditions shared among members of an organization or of a society, which leads to the conclusion that it has become responsible for a system that reproduces social meanings. This qualitative study is a bibliographic survey that assesses the current state of the art of marketing research on consumer culture and on consumers´ personal values, and that, through its critical analysis, proposes a behavioural framework.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2016-01-10
Issue
Section
Artigos
License
A submissão de originais para este periódico implica na transferência, pelos autores, dos direitos de publicação impressa e digital. Os direitos autorais para os artigos publicados são do autor, com direitos do periódico sobre a primeira publicação. Os autores somente poderão utilizar os mesmos resultados em outras publicações indicando claramente este periódico como o meio da publicação original. Em virtude de sermos um periódico de acesso aberto, permite-se o uso gratuito dos artigos em aplicações educacionais e científicas desde que citada a fonte conforme a licença CC-BY da Creative Commons.
How to Cite
CConsumption culture and consumers personal values: recalling scientific contributions and a critical assessment. (2016). Estudos Do CEPE, 43, 35-48. https://doi.org/10.17058/cepe.v0i43.6852